Tekijä: Laura Ala-Kokko
-

Kouluverkkokeskustelu valtuustossa, Vihreät korostavat opetuksen laatua
Seinäjoen vihreän valtuustoryhmän ryhmäpuhe kaupunginvaltuuston kokouksessa ma 25.5.2026 Arvoisa puheenjohtaja, hyvät valtuutetut, Olemme Seinäjoella tehneet ison ja vaativan työn: olemme aloittaneet rakenteellinen sopeutusohjelman, jonka läpivienti on parhaillaan käynnissä. Tämän ohjelman perimmäinen tarkoitus on varmistaa, että pystymme jatkossakin tarjoamaan kuntalaisille heidän tarvitsemansa palvelut laadukkaina. Vaikka se tarkoittaa säästämistä ja palveluiden muokkaamista, kaiken pohjalla on aito halu…
-

Säästöjenkin keskellä on viisasta tarttua tilaisuuksiin
Vihreiden ryhmäpuhe Seinäjoen kaupunginvaltuuston kokouksessa ma 26.1.2026 koskien tekojääradan kattamishanketta Arvoisa puheenjohtaja, hyvät valtuutetut, nuorisovaltuuston edustaja, viranhaltijat ja median edustajat Haluan aloittaa toteamalla, että vihreä valtuustoryhmä ei ole tehnyt päätöstään kevyesti. Kyseessä on merkittävä investointi, ja juuri siksi olemme käyttäneet tämän asian pohtimiseen paljon aikaa. Ymmärrämme erittäin hyvin hankkeeseen kohdistuvan kritiikin. Itsekin kävelin viime viikon…
